Camber og caster ikke justerbare på en Audi A3?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Jeg har en 2007 modell Audi A3 Sportback 2.0 TDI Quattro som har slitt det ene dekket foran helt ytterst på innsiden ganske mye iløpet av sommersesongen i fjor.

 

Hadde bilen til en hjulstillingskontroll hos NAF og de fant avvik på spissing, camber og caster.

 

Spissingen ble justert, men ikke camber og caster, da camber og caster ikke var justerbare ifølge NAF.

 

Stemmer det at man ikke justere noe for å korrigere camber og caster? Hva gjør man da, når verdiene ikke er som de skal være?

 

Er det ikke negativ camber som gir slitasje på innsiden av dekk(ene)?

 

Den indre dekkslitasjen på min A3 var som sagt bare på den ene siden foran (førersiden), så jeg kan ikke helt forstå at justeringen av spissingen alene vil løse problemet da jeg trodde at spissingsproblemer ville vise seg på dekkene på begge sider foran?

 

Ville blitt veldig glad om det er noen som har noen tanker eller betraktninger rundt dette :)

 

Her er verdiene fra rapporten (vet ikke om det med feil eller korrigert på spissingen):

 

Hjulstillingskontroll_verdier.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen betraktninger rundt dette?

 

Er denne kanskje postet i feil kategori og heller burde vært postet under teknisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber lar seg sikkert justere med å løsne innfestning av travers, og flytte den litt sideveis. Men da korrigerer man stort sett like mye på hver side, bare i motsatt retning. Caster vil også kunne justeres tilsvarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.