Passat lekker vann + radiatorrens

Anbefalte innlegg

Er det noen svake punkt på kjølesystemet på 3B / APU motor? Det lekker vann i bakkant av motor men sliter med å finne ut fra hvor. Slanger kjennes fine ut. Termostat?

 

Så ser det ut som om noen har drete i kjølevannet. Er det noen som har en radiatorrens å anbefale? Ser helt forferdelig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke fra den plastgreia som sitter bak på toppen? Den med tempsensor i. Hadde lekkasje på min 1.8T APU der den var synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som at det stemmer ja. Er det bare en o-ring/pakning som er dårlig gjerne, eller bør bare hele huset byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke umulig at huset har bøyd seg og ikke tetter skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg måtte bytte hele huset på min .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele huset måtte byttes på min da den var sprekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Hva heter denne delen? Sliter med å finne den på nett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kjølevæska ser sånn ut, skal man bare konstatere gåen toppakning med en gang? Ikke vann i olja.

 

 

20180716_131935.jpg

 

 

 

 

Bilen ble jo kjøpt som delebil til stasjonsvogna mi, men jeg synes den var for fin til å slaktes. Men om motoren er skral slakter jeg den likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke blitt blanda rød/blå/annen farge kjølevæske som ikke tåler å blandes da?

 

 

vann olje i vann blir mer kremfarget enn det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig, syntes bare det så ut som olje i vannet, i tillegg til at kjølesystemet er fullt av gørr.

Siden jeg har en bonde som nabo, skal jeg prøve å rengjøre motoren med DeLaval Kombi B) Da er jeg iallefall sikker på at motoren blir ren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper jeg fant synderen. Er dette standardvare eller er det noe vw-spesial deler? Aldri sett slik o ring før.

 

 

1531823039804452981131.jpg

1531822869783609014393.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spesialdel nei. Husker møller ålesund hadde alle o-ringer som var på flensen på lager da jeg kjøpte for en tid tilbake:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve forhandleren i dag da :) Pirket ut enda en i går som var helt ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.