Fordeling av luft fra klimaanlegg i Audi 90 q

Anbefalte innlegg

Har lenge venta på at klaffene som styrer luftstrømmene fra klimaanlegget skulle gi seg. Disse har lagd bra med lyd når jeg har startet bilen og nå står dem fast og det blåser kun luft på frontruta. Er selvfølgelig klimaautomatikk det gjelder. Noen som har tips for hvor jeg skal begynne feilsøk? b09c49d89fde2f40fd1b02c71ed8a1fd.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel servomotorer som har laget lyden og som har takket for seg. Vanlig problem på C4 at disse tar kvelden i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har hørtes ut som om klaffene har gått- en mer mekanisk lyd men mulig det er det du mener fra C4 problemene?

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være stag som går mellom servomotor(er) og klaff som har knekt eller satt seg fast. At selve klaffen setter seg har jeg ikke vært borti, men kan sikkert skje.

Motorene kommer man vel til i fra utsiden så ville plukket av de først og sett om de fungerte. Da kommer du jo til klaffen via tannhjulet/overføring til servo også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har sommeren i Trøndelag forsert forsking på klimaanlegget. Gode fagfolk kommer med tips og skarpe øyne, sånn hjelp er uvurderlig når google ikke kan hoste opp en eneste sak på klimatronic på 90 B3. Klaffene til luftstrømmene i kupeen styres av vakuum. Ikke el-motorer som på C4 100. Check og i orden. Gass på klima ble et spørsmål. Siste fylling var i 2005 med R401a. Originalt R22 evt R12. Etter en del sjekking fant vi ut at R134 er kompatibel og fylte på. Trykkventilene funka og kompressor starta. Og alt funker i hundre. Veldig morsomt og det ble som julekveld på 70-80 tallet[emoji1]

For andre som måtte lure på det samme, er fyllmengde 950 gr. på 90 B3 med elektronisk klima. 5e65e28daaccabf3fe4bed078654e461.jpg242cd3f3d2fe6912e177b0df6fdce106.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, ikke verst at anlegget funker og er tett hvis det har stått i mange år uten gass :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.