2003 Passat 100hk TDI røyk og ujevn gange

Anbefalte innlegg

God kveld.

Trenger mer hjelp med Passaten (JU85492) som jeg har nevnt i et tidligere innlegg.

Når jeg starter motoren kald hoster og harker den og det velter ut gråblå røyk, hører at den ikke tenner på alle. Starter ikke like lett varm som jeg er vant til.

Når jeg har fått litt temp, ruser den noe så går den på alle og røyken er stort sett fraværende.

Jeg har sjekket register timing med VCDS og torsion value står på 0,0. Noe annet jeg burde sjekke her(VCDS)?

Registerreima med tilbehør, kamaksel og løftere er byttet.

Har også sjekket grunninnstilling på injektorene.

Noen som har vært borti dette og kan hjelpe meg videre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakninger på dysene... kanskje... di har ikke vært ute?

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakninger på dysene... kanskje... di har ikke vært ute?

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Har vært innom tanken, skal bytte de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå hatt ute injectorene og fått dem sjekket og justert trykk ved dieselverksted, har byttet o-ringer, ingen forskjell.

Mistenker mer og mer at dette er oljerøyk.

Ryker ved oppstart, ingen røyk ved normal kjøring, prøvde å kjøre en tur med en tung henger og i oppoverbakke med mye last på 3 gir velter det ut med blå røyk bak bilen. Svarte oljeflekker (tror jeg) på bakluka...

Hvor er det vanligvis olja slipper gjennom til forbrenningskammeter, stempel ringer eller ventiltetningene på disse motorene?

Bilen har rullet 296000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tanker rundt dette problemet?

Jeg har egentlig trodd at bunndelen på denne motoren har vært ganske skuddsikker.

Heller litt over til at det kan være ventiltetningene som er problemet her, er det mulig at det kan renne olje ned på stemplene via ventiltetningene når denne står i ro?

 

Hvor kjøper dere motordeler fra til denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme teori om min 1.4TDI som i hovedsak er en 1.9TDI minus 1 sylinder. Denne har en blås med grårøyk akkurat når den starter. Ellers ikke noe. Bruker 1-2liter mellom 15000km oljeintervall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.