Instrument på bærtur! Edit; bilen går ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Heisann! Igår prøvde jeg og en kompis å koble VagCom på Audi A4 tsq 2001 modellen min. Den fikk ikke kontakt og idag så klikket instrumentet helt!

 

https://youtu.be/BI80a0cavFc

 

Har noen vært borti lignende? Skal sies at bilen har vært utsatt for åpne vinduer ei natt i høljeregn og at displayet ikke var helt bra ifra før, typisk b5 syke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går ikke bilen lenger. Noen som har noen ide? Jeg tror hjernen er ferdig men det blir bare spekulasjoner fra min side. Bilen starter i ett sekund, og så stopper den igjen med engang. Dette skjer gang på gang så da gadd jeg ikke å prøve mer.

 

Eneste som jeg veit har skjedd den siste tiden er at bilen stod med alle vinduer oppe i høljeregn ei hel natt! Jippi..!

 

Speedometer kutter nå helt ut etter kort tid og. Kun ABS igjen som lyser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den starter og så stopper igjen er det nok startsperre som slår inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger ikke starsperra i både ECU og instrument? slik at de må kommunisere for at bilen skal starte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har null peiling! Men når du sier det så høres det ikke feil ut. Føles veldig ut som startsperre, da en kompis hadde samme syndrom på sin b5. Der var det knekt nøkkel som var problemet da..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag funket alt som det skulle... uten FIS skjermen da. Den har aldri vørt god. Noen ide om hva som driver å kødder? Bilen har hatt mye fukt og vært så og si gjennomvåt men da er det vel noen komponenter som ikke er helt bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men har du sjekka så du ikke har dårlig kontakt noe sted? :P eventuelt om noe inne i instrumentet begynner å bli dårlig, for er vel sikkert begrensa hvor mye vann og dritt som bør komme inn der? :P

 

Edit: jeg hadde det samme a4 på min, å da var det ett par ganger den starta og stoppa igjen med en gang, også plutselig helt uten videre, så fungerte det igjen. tok ut instrumentet å sjekka, å ene ledningen bak der var ødelagt.. så verdt å sjekke sånn med tanke på at det helt plutselig fungerer igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah, okei! Det kan jeg sjekke. Vurderer å bytte speedometer om s/rs4 er plug and play så jeg må jo ta det ut uansett! Nå går iaf bilen igjen og alt fungerer att, utenom FIS skjermen da!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rs4 er vell ikke PnP etter som jeg har skjønt. Den kommuniserer via Can. S4 skal gå men startsperre må nok kodes opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det bare var mye styr å få koblet de i preface? Jeg har ikke peiling ihvertfall så flott om noen har noen eksakte/bombesikre svar så jeg ikke anskaffer speedometer som ikke passer haha! Hvordan blir det med turteller iforhold til rekke fire mot v6 a? Er kanskje bare på eldre biler det blir krøll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit om dette går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig, Tom Vadseth her inne har rs4 instrument i en preface a4 :)

Det enkleste er vel uansett å la møller ta jobben, det er gjort på en forkontroll, typisk 1300kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.