Anbefalte innlegg

Jeg har to ecu'er

En som står i bilen min som er orginal,

Også har jeg en annen som jeg har lyst til å legge inn en oppgradert software.

Tanken var å kunne bytte til den chippa ecu'n ved feks banekjøring også heller bruke den originale til daglig kjøring.

 

Er det noen som vet om det går an å få kodet startsperra i ECU sånn at begge bare kan puttes rett inn å starte uten noen koding ?

Eller er ikke dette mulig?

Evt om noen vet om det er en enkel sak å bytte ECU med bruk av vag com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skriver hvilken bil det er snakk om, og evt. også hviken type ECU det er i denne bilen så er det større sjans for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er en RS6 C5 . 2003 jeg har to orginale ecu'er hvis det sier deg/dere noe... Den som står i bilen og en ekstra som også er orginal. Samme delenr på disse altså.

Det er sikkert bare tull altså,men når jeg har fått en ide,så syns jeg det er artig hvis jeg får det til....

Jeg ønsker altså å legge inn en chip sw på den ene.

Også ha muligheten til å bytte på å bruke orginal ECU og den chippa ECU akkurat som jeg vil...

Bilen har 450hk orginalt, noe som drar godt.

Med chip vil jeg havne på ca 520hk.

 

Jeg innbiller meg at en chippa Rs6 kan bli voldsomt å kjøre med til daglig bruk, da jeg syns snurrene blåser godt orginalt! Når de to snurrene begynner så er det mye krefter i sving! Og ved daglig bruk til å fra jobb å sånn er det absolutt ikke behov for ytterligere belastning på drivverk, turboer og motor,

Men det hadde vært artig å hatt full pupp (520hk) feks ved banekjøring og når jeg skal på turer å sånn.

 

Det tar 2 minutter å swappe ECU hvis det bare er å fysisk bytte de om . Derfor hadde det vært kjekt og visst om det var mulig å kode to ecu'er med samme startsperre. Men med to forskjellige software.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg vil tro at en tuner vil kunne hjelpe deg med, men det kan også være at du mister startsperrefunksonen på den chippede hjernen.

Jeg ville hørt med en av klubbens gode samarbeidspartnere O.C.T Tuning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Det er fullt mulig å kode samme startsperre i 2 ecu'r. Det er også mulig å fjerne den i den tunede f.eks.

Men jeg er faktisk litt usikker på om din bil har 2 ecu'er originalt. Altså en hoved og en slave. Disse må stemme med hverandre.

 

Jeg tror faktisk den beste løsningen for deg hadde vært å fått en Powergate der du kan laste opp den programvaren du ønsker å bruke. Originalt eller tuned.

Det kan jeg skaffe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du, okei! Men jeg fant idag ut at bilen miner tunet.... Så jeg dropper hele greia...

Var nede for å tune bilen, de leste ut ECU bare for å sjekke, og det viste seg at bilen var tunet, han sa det så ut som de hadde tatt godt i også, så jeg har kjørt rundt i noe jeg trodde var en orginal bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du, okei! Men jeg fant idag ut at bilen miner tunet.... Så jeg dropper hele greia...

Var nede for å tune bilen, de leste ut ECU bare for å sjekke, og det viste seg at bilen var tunet, han sa det så ut som de hadde tatt godt i også, så jeg har kjørt rundt i noe jeg trodde var en orginal bil...

 

 

Girkassen var det iallfall originalt program i :-)

 

Men nå veit du værtfall tilstand og det er jo greit å vite :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Ok.De anbefalte å ta en tur i dyno, for å sjekke etter bank og å sjekke lamdaer, jeg syns det hørtes inntressant ut, så jeg lurer på om jeg skal gjøre det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.