Erfaring med General Altimax Sport

Anbefalte innlegg

Hallo folk.

 

Jeg er sikkert litt seint ute til sommeren med å handle meg nye dekk, så de lokale sjappene har litt få alternativer når det kommer til 245/40-19.

Det ene dekket som ble foreslått var General Altimax Sport, men jeg finner ikke noe særlig med tester og tilbakemeldinger på det på nett. Men de jeg finner ser jo forsåvidt greie ut.

Men er det noen her inne som har erfaring med det?

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/General/Altimax-Sport.htm

 

PS: Jo den ene sjappa kan bestille alskens dekkmerker, men den er dyrere og "skitnere", så om General-dekket er ok så tror jeg at jeg går for det. Så, hjelp? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun hatt General en gang tidligere på en veteranbil, da i betraktelig mindre størrelse. Et kjapt søk på nettet og noen tire review seinere så virker det som dekket du kikker på er et helt gjennomsnittlig dekk, midt på lista rettogslett. Til en dailydriver som ikke opplever det villeste av sporty kjøring, så tror jeg nok det er et trygt kjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da drar vi de samme konklusjonene, så da går jeg for et sett slike..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

General er vel også en del av Continental. Etter hva jeg har fått med meg, så det "billigmerket" til Conti.

 

"General Tire er et viktig merkenavn i Continental Gruppen. Dekkene har mønstre fra Continental og vinterdekkene har nordisk gummiblanding."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt time nå så de blir montert kl.12. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

General er vel også en del av Continental. Etter hva jeg har fått med meg, så det "billigmerket" til Conti.

 

"General Tire er et viktig merkenavn i Continental Gruppen. Dekkene har mønstre fra Continental og vinterdekkene har nordisk gummiblanding."

 

Så det er kort sagt Continental med annen logo? Det er jo greit å vite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er kort sagt Continental med annen logo? Det er jo greit å vite.

 

Ville heller sagt dekk med eldre Conti-teknologi [emoji4] Litt som Nordman fra Nokian. Men helt ålreite dekk for de som ikke krever det aller ypperste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er kort sagt Continental med annen logo? Det er jo greit å vite.

 

sakset fra http://www.nordendekk.no/general

 

General Tire and Rubber Company er en amerikansk produsent av dekk til ulike typer kjøretøyer. General Tire satser på å tilby høykvalitets dekk, som presterer i alle situasjoner, fra ekstreme konkurranseforhold; i isete, gjørmete, støvete og steinete miljøer; under uvanlig høye og lave temperaturer - for å nevne noen. Samtidig produserer General Tire dekk som fungerer like enestående i bytrafikk og på motorveier.

 

Allerede i 1915, rundt begynnelsen av første verdenskrig, ble General grunnlagt i Akron, Ohio av en mann ved navn William O'Neil. Opprinnelig fokuserte General Tire på reparasjoner og reparasjonsmateriall, men allerede ett år etter grunnleggelsen, det vil si i 1916, utvidet de virksomheten til å fokusere på produksjon av høykvalitetsdekk. O'Neil var en entreprenør som, til tross for første verdenskrig negative effekt på handel, lyktes i å ekspandere til å inneha 14 butikker og ca 2,7% av dekkmarkedet i 1933. Samtidig mislyktes konkurrentene, og General Tire kjøpte ut flere andre dalende dekkselskap. I løpet av 1930-tallet begynte de med rakettproduksjon, da det amerikanske militæret interesserte seg for å produsere dette. General Tire inngikk et samarbeid med selskapet Aerojet.

 

Senere, takket være sin suksess, diversifiserte selskapet til et konglomerat, og sammen med dekkproduksjon inngikk gummiproduksjon, raketter og luftfartsteknologi, eiendom, underholdning og nyheter. I 1984 ble selskapet omorganisert til holdingselskapet GenCorp, mens General Tire og RKO General ble datterselskaper. I dag eies General Tire av det tyske selskapet Continental AG, som det ble solgt til i 1987, og er nå engasjert i eiendom og raketter, mens de andre divisjonene har enten blitt solgt eller lagt ned. General Tire eksisterer fortsatt i dag, som en del av Continentals amerikanske virksomhet.

 

Med all denne historien og kompetansen i ryggsekken har General Tire fått et verdensomspennende rykte og solid kunnskap innenfor blant annet dekkproduksjon! Kunder fra alle hjørner av verden bruker General Tire dekk daglig, og antallet kunder er stadig økende. Kanskje du blir den neste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er de vertfall kommet på bilen og jeg har kjørt de første 20km med de. Så lange er de både stille og stabile.

Men det er de fleste dekk når de er nye, så det gjenstår å se hvordan de oppfører seg utover sommeren og ikke minst på våt vegbane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du, jeg har kjørt på slike og vært veldig fornøyd [emoji106]

 

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er de vertfall kommet på bilen og jeg har kjørt de første 20km med de. Så lange er de både stille og stabile.

Men det er de fleste dekk når de er nye, så det gjenstår å se hvordan de oppfører seg utover sommeren og ikke minst på våt vegbane.

 

Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått kjørt på de en stund. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Så langt er de ganske støysvake vertfall, har ikke fått testet noen fysiske lover med de enda, men de kjennes stabile og stødig ut.

Skal kjøre ca 400mil med de i sommer, så da regner jeg med å ha en mer troverdig tilbakemelding å komme med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjørt nærmere 3000km med disse dekkene og jeg har gjort meg opp en mening rundt de.

 

Som referanse så kan jeg si at jeg har kjørt alt fra veldig billige dekk til ganske dyre dekk.

Dette dekket ser jeg på som litt dyrt billigdekk, kanskje middelklasse er mer riktig.

Men det presterer bedre enn som så. Det er støysvakt, det sitter godt under relativt aktiv kjøring på svingete vestlandsveger med tung Audi A6 grevling, det sporer ikke nevneverdig(vel, få dekk sporer når de er nye, men det sporer fortsatt ikke etter 3000km) og det eneste jeg ikke har fått testet er hvordan det presterer på vått føre. Ikke fordi jeg er redd for å kjøre bil i regnvær, men jeg har ikke opplevd regn siden 10. mai, så da får vi vente med akkurat den delen av prøvingen av disse dekkene.

 

Så det jeg prøver å si er at, nei det er ikke verdens beste dekk dette, men det er faen meg mye bedre enn det man tror man betaler for i mine øyne!

Klart, det er to ting jeg ikke har fått testet, det er som nevnt vått underlag og ikke minst slitestyrken.. Hvor mange kilometer jeg får ut av dekkene.

De to tingene lover jeg å komme tilbake til når jeg får noen erfaring med de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noen General dekk på en passat jeg hadde for leeeenge siden. I og for seg samme erfaring som deg. På tørt føre. På vått føre så satt de dekka mye dårligere enn vinterdekka mine. Satt med hjerte i halsen mere en en gang for å si det sånn.

Men dette er jo veldig lenge siden så satser på at de har klart å lage mye bedre dekk nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.