A4 B5 1.8t quattro banebil med skilter selges

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å selge bilen som har vært i mitt eie i snart 10 år nå, tidligere eier var en eldre kar og serviceheftet var komplett da jeg kjøpte den på 92 000km. Km stand er nå 134 500.

Bilen er en 1997 modell og er stort sett bare brukt på bane et par ganger i året de siste 4-5 årene. Men bilen er fantastisk kul å ta ut på svingete småveier også!

Chip, understell, bremser og halvbur er innført i vognkort. EU ok til mars - 19.

 

Bilen ble sist brukt på banen i april og med 245/35 Federal 595RSR gjør den rundt 1:43 på Rudskogen, antakelig ned mot 1:40 med bedre dekk og i henda på rett fører! Jeg har lært veldig mye om banekjøring bak rattet på denne og håper den havner i henda på en Audi entusiast her inne før jeg evt forsøker finn.no. Bilen selges pga overgang til konkurransekjøring.

 

Jeg har lagt ned mest tid og penger i bremser og understell. Hjulvinkler er satt opp av S-sentrum. Bremsene er helt rå! Knapt 1cm vandring på pedal og like hard runde etter runde! Gjør heel-toe litt enklere og 4-punkt seler holder deg på plass:) Modifisert Torsen midtdiff gjør bilen mer overstyrt ut av svingene.

 

Lista med utbedringer er lang, men hovedsakelig er dette gjort:

 

Motor:

GT2X turbo, ES-tuning chip, max 400Nm og tidlig trykk ut av svingene!

FMIC

Oljekjøler

Forge resirk ventil

100cell katalysator og BSR eksos

Greddy boost control

 

Drivverk:

Single mass svinghjul og kraftigere clutch

034 Motorsport kraftigere motorfester

034 Motorsport moddet midtdiff gir opp til 88% trekk på bakhjulene!

 

Understell:

PSS9 coilovers (høyde og hardhetsjustering)

Stern øvre bærearmer for justering av camber og caster

Powerflex foringer

Movit frambremser (Brembo Big Red's, samme som sitter på Porsche 993 turbo)

B5 S4 bakbremser

Stålomspunnede slanger

18" OZ Superleggerea

H&R stab stag foran+ bak

 

Karrosseri:

Eurogear carbon panser, ca 10kg lettere enn originalt

Foliert tak (bilen kan leveres helsølv om sort tak og panser er litt for 'race stuk':)

RS4 look fanger med originale gitter

RS4 grill

Originale S4 skjørt og bakfanger

Batteri er flyttet til bagasjerom for bedre vektfordeling

 

Interiør:

OMP seter (med justerbar rygg)

4-punkt seler

Carbon listverk

JHM short shift

Byttet ut orig teppe med lettvektstepper

Ingen bakseter pga vekt/ halvbur

Alu pedaler

Bøttestol og ratt uten airbag medfølger løst

 

 

Pris er alltid vanskelig å sette på biler som dette, men motor, karosseri osv er i meget bra stand, det er knapt rust og motoren bruker ikke olje og går meget fint selv etter litt hardkjøring på bane. Olje er såklart byttet etter få timer ved banekjøring, har kun fylt Royal Purple på denne. Slitedeler har alltid blitt raskt byttet, feks er alle hjullager nylig byttet. Jeg har orig intr og seter liggende.

 

Prisantydning er 89 000kr. Ta gjerne kontakt om du er interessert og ønsker mer info :-)

911 20 180 - Torbjørn

IMG_8527.JPG

IMG_8521.JPG

IMG_8523.JPG

Screen Shot 2018-07-05 at 22.32.54.jpg

Screen Shot 2018-07-05 at 22.32.27.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.