Anbefalte innlegg

Hei, må muligens bytte skiver på min Audi S8 2007 mod. kjent sak at det er dyrt. Klosser har samme delenr som R8 men ikke skiver. Målene på skivene er like 380x38, men er sikkert innpress som er forskjellig. Spørsmål: noen som vet om det går å bytte over senter fra gamle skiver S8 skiver til de nye fra r8? Årsaken er at man da har litt mer å velge i på nettet og en kan få ned pris betraktelig. Alternativt er å bytte caliper og få tak i stålskiver. Uaktuelt med Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hørt om at det også var erstatningsskiver å få tak i slik st man slipper å skifte caliper. Ellers så er jo overhaling av keramiske også intr. En må jo da uansett ta av senter og da bør det være mulig å skifte mellom s8 og R8 tenker jeg såfremt innerdiameter på skivene er lik. Bør nok skifte skruer etc hvis man skal skifte over senter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av nysgjerrighet; Hva er galt med skivene dine? :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er slitt og må byttes fikk jeg fra Møller. Fikk denne beskjeden før jeg dro på ferie. Hentet bilen og sa at jeg ville sjekke litt. Er skeptisk til hva som er gjort. Klosser må byttes byttes det er greit. Men skiver vet jeg ikke hvordan er sjekket for mekaniker var dratt på ferie når jeg skulle hente bilen. Bilen var inne å service og jeg kunne ikke hente den pga jobb slik at den hadde stått inne noen dager. De var under/på minimum tykkelse var beskjeden og kunne få skiftet klosser og skiver foran til 139 000 kr 🙄. Skivene slites ikke mye og slik jeg har forstått det så skal skivene demonteres, vaskes og veies før man konkluderer. Vekten er oppgitt ned på grammet og først da vet man om de må byttes. Vet også at det finnes måleapparat som kan måle slitasjen og konkludere. Vet ikke metode Møller bruker, men halvdårlig skyvelær er ikke metoden en skal bruke. Er som sagt på ferie og mekaniker er sikkert tilbake om et par uker. Klosser må byttes men lurer litt på hva som er gjort med skivene. Har hatt meget dårlig erfaringer med Møller tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver og klosser foran 139.000kr - respekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

139 laken ja, ikke nådige på prisen da nei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal også måle tre ganger med et bra skyvelær og regne ut gjennomsnittet for å finne tykkelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble det her? Vurdere å kjøpe en bil med keramiske bremser. 

139.000 skremmer vannet av meg O.o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble det bytte? Har selv fått beskjed fra møller 3 ganger om at jeg må bytte skivene, men etter hver kontrollmåling har det vists seg at de er helt fine. De er gått ca 200.000km og der er ikke mulig å kjenne hverken slipekant eller måle nedgang i tykkelse. klossene har vel vært byttet 5-6 ganger. Skivene skal holde ca 350.000km i følge Audi i Köln.

 

Boltene som holder skiva til navet skal og byttes til titan etter en "Aksjon" fra Audi Tyskland. Møller skulle ha 32.000kr for dette men Audi i Flensburg byttet dette gratis da det var en Aksjon fra Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.