Bytte ut dobbelmasse svinghjul til enkeltmasse s6 c4

Anbefalte innlegg

Noen som vet helt sikkert hva jeg trenger eller vet om det er mulig å bytte ut dobbelmasse svinghjul til enkeltmasse på aan sammen med 5-trinns 01e girkasse? Jeg har ikke distansering mellom motor og gir og derfor ble jeg veldig i tvil om dette lar seg gjøre [emoji848] har motoren ute nå grunnet gåent veivlager og benytter anledningen til å bygge 2,6liter og vil gjerne bli kvitt dobbelmasse svinghjulet i samme slengen [emoji16]

 

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint bruke enkelmasse svinghjul fra f. Eks 7a eller 3b sammen med for eksempel sachs 707 plate og tilhørende lamell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så er det ikke samme type dobbelmassesvinghjul på AAN (tynnere) og ABY/ADU, derfor har du ikke spacer på AAN. Siden du skal ha 2.6L og må derfor ha hiddensprut uansett, må du ikke ha triggerpinner på svinghjulet, du kan derfor bruke svinghjul fra 7a eller 3b som, Rune sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar, men trenger da ikke hiddensprut for å kjøre 2,6l. Vet andre har kjørt 2,5l på helt originalt oppsett med motronic uten problemer.

 

Da blir det nok å bruke 3b svinghjul siden det er plug and play med tanke på trigger pinne.

 

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar, men trenger da ikke hiddensprut for å kjøre 2,6l. Vet andre har kjørt 2,5l på helt originalt oppsett med motronic uten problemer.

 

Da blir det nok å bruke 3b svinghjul siden det er plug and play med tanke på trigger pinne.

 

Sent fra min G8231 via Tapatalk

 

Uten å mappe bilen for økt sylindervolum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å mappe bilen for økt sylindervolum?
Ja uten mapping

 

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motronic kan brukes til alt med korrekt mapping :)

Bruk det, Kristoffer.

 

Og enkelmasse er bolt-on.

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.