Audi A4 2.0 TFSI B8 2010 motorhavari - kamkjedestrammer

Anbefalte innlegg

jeg fikk motorhavari på min Audi A4, B8 2.0 TFSI 2010 modell, ca 130 000km. Kamkjedestrammeren var sannsynligvis defekt og kjedet hoppet over flere tenner, resultatet var bøyde ventiler og en stor reparasjonsjobb, har noen spørsmål;

Er det noen på forumet som har opplevd det samme? er kamkjedestrammeren en del som burde vært byttet ut på garanti/tilbakekall? skjønner nå den er et svakt punkt på denne motoren.

 

En annen del av samme sak; jeg hadde bilen på verksted 2 uker før havariet med motorlampa lysende, fikk beskjed om at det var avvik mellom veivakselsensor og kamakselsensor, verkstedet skulle ringe tilbake, men hørte ikke noe fra de og 2 uker senere havarerte motoren. Burde verkstedet visst at kamkjedestrammeren var defekt?

 

Mads

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags veksted snakker vi om? avvik mellom kan og veivsensor burde vel gitt et hint. Dette er jo motorer "alle " vet har " problemer"

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags veksted snakker vi om? avvik mellom kan og veivsensor burde vel gitt et hint. Dette er jo motorer "alle " vet har " problemer"

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

et uavhengig verksted, men de er flinke

 

Mads

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er et kjent problem på disse motorene (i tillegg til oljeforbruk). Mener å huske det var utvidet garanti på kamkjedestrammer, de ringte faktisk meg (tror det var i 2011) og sa jeg måtte måtte komme inn - jeg hadde da en 2009 1.8TFSI B8 som i bunn og grunn er samme motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har nå funnet litt mer om dette, det viser seg nå at VAG i USA har utvidet garantien på kamkjedestrammeren på 1.8 og 2.0 TFSI motorene for 2008-2012. Det ble enighet et forlik i et gruppesøksmål i juni 2018 se link her:

 

https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/846065-vw-will-reimburse-drivers-faulty-engine-class-action-settlement/

 

Volkswagen has agreed to extend warranties on the timing chains and timing chain tensioners in affected vehicles to cover the parts for 100,000 miles or for 10 years.

 

Under the terms of the proposed settlement, if the timing chain tensioner fails within 10 years or 100,000 miles, Volkswagen will reimburse drivers for the 100% of the cost of a new part if the driver has the repairs done at an authorized VW or Audi dealer.

 

Er det andre på forumet her som enten har fått havari på kamkjederstrammeren på 1.8 eller 2.0 TFSI motorene eller har fått info om utvidet garanti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.