Regler ang. styling, felger ++

Anbefalte innlegg

ser undheim og serigstad blir nevt i tråden her, det er trafikkstasjongutta i egersund, og jeg ville bare nevne at det var serigstad som godkjente KW-settet på passaten (var gjort på 10 min)

 

og serigstad/undheim var til og med hjemme i garasjen til brodern for å ta en kikk på bygget hans (69 chevelle), for der blir det ikke mye som er org. igjen.....vi snakker 12 punkts bur, 4-link, 17,5" X 15 M/T ET Street, 462 BB med 700hk..med tilbake til poenget mitt....disse 2 gutta er utrolig seriøse og har både peiling og sunn fornuft (noe som ikke finnes hos alle i biltilsynet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde disse gutta gi samtliga ansatte i samma bransjen et LAAAAAAAANGT ukes/måndes kurs i sunn fornuft osv......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

disse 2 gutta er utrolig seriøse og har både peiling og sunn fornuft

og kanskje en anelse reell interesse for bil i motsetning til mange av de andre? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW: Veldig lett å få time på biltilsynet og godkjenne ting oxo... :rolleyes:

Tenkte jeg sku få senkesettet mitt i vognkortet ringt 3 forskjellige steder og ingen har tid før i juni.... :mad:

Så tror jeg dropper det og venter til jeg får mangellapp...

(Skal vel sote ruter og ny eksos men får ikke det godkjent og i juni er det masse treff så rekker det ikke da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må flytte til Sverige.. Mindre kjipe regler der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten: Gikk det på 10 min å godkjenne K&W sett?? Brukte en time på samme trafikkstasjon, var en cm for lavt bak. Måtte under og skru til jeg var grønn.... Hadde jo stått hele kvelden før og skrudd også, synes den var høy nok jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt FK sett skal nok til topps før jeg går til tilsynet og å får det godkjent.

så er det bare å senke det etterpå.

 

men for å være litt seriøs. noen som vet hvor mye jeg kan senke bilen med et FK silverline på Golf 2 syncro, ifølge tuv papirene. er ikke så god i tysk jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...noen som vet hvor mye jeg kan senke bilen med et FK silverline på Golf 2 syncro, ifølge tuv papirene. er ikke så god i tysk jeg

 

Mulig jeg overdriver nå, men syns å huske at jeg kan senke min fra 50-95mm forran, og 50-85mm bak....jeg har FK model Königsport til VW Scirocco...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bra personen som har lagt ned masse arbeid i dette skrivet har blitt kontaktet og spurt om lov, og kreditert på denne siden.

 

Regelrett stjålet fra BMW gutta..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt FK sett skal nok til topps før jeg går til tilsynet og å får det godkjent.

så er det bare å senke det etterpå.

 

hvis du har skikkelig uflaks så skriver de opp avstanden ifra senter av felgen til toppen på hjulbua di, og da er du like langt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da heiser jeg den igjen. ganske fint med coilovers

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da heiser jeg den igjen. ganske fint med coilovers

Ikke for å ta fra deg iveren, gleden eller gnisten, men etter et par ganger med justeringer på coil-overen så er du nok så TEMMELIG lei av å jekke, ha av og på hjul og ditten og datten, at du LETT lar det være som det er;)

 

....men det var jo bare 10 øre for mine tanker da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja men nå har jeg bare blitt stoppet i teknisk 1 gang på mine ca.4 med lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

senking av iv 1,6: 35 mm å 19" felger rs4 mæ 235/35-19" blir det godkjent????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har tuv papirer på fk highsport til golf 1 liggende ? evt en kopi ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med http://www.vwcarconsult.no

 

Kopier av tüv-papirer godkjennes normalt ikke på tilsynet.

 

Definer kopi da...

 

Synes egentlig at Yüv-papirene som Autospar sendte med senkesettet til Ventoen jeg hadde så bra ut som kopi jeg da, men siden det stemte med settet sa de ikke noe på det...

 

Synes det så veldig dårlig ut med å sende en skeiv kopi av de orginale Tüv-papirene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De papirene jeg har hatt har oftest vært på farget papir med en underskrift med svart/blå penn.

 

En kopi defineres vel som ikke orginal. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I HR settet jeg godkjente på 100'en så var det med en CD som jeg printet ut papirene fra...

 

De sa ikke noe på det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser undheim og serigstad blir nevt i tråden her, det er trafikkstasjongutta i egersund, og jeg ville bare nevne at det var serigstad som godkjente KW-settet på passaten (var gjort på 10 min)

 

og serigstad/undheim var til og med hjemme i garasjen til brodern for å ta en kikk på bygget hans (69 chevelle), for der blir det ikke mye som er org. igjen.....vi snakker 12 punkts bur, 4-link, 17,5" X 15 M/T ET Street, 462 BB med 700hk..med tilbake til poenget mitt....disse 2 gutta er utrolig seriøse og har både peiling og sunn fornuft (noe som ikke finnes hos alle i biltilsynet)

 

 

Er vel ike noen som tilfeldigvis har telefon nr til en av disse gutta??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jan erik: du har PM

 

det er egentlig bare å ringe til tilsynet så får du mobil nummeret direkte til Ola Undheim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kopier går greit, det er bare en fargeutskrift uansett. Det er ingen tysk ingeniør som sitter og signerer på hvert eneste godkjenningsdokument før det forlater fabrikken. Poenget er at det er signert, hvorvidt det er originalen (som ligger trygt bevart på fabrikken) eller en kopi (som leveres med på papir eller som PDF-fil) er det samme. Om noen henger seg opp i det er det bare for å være vanskelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det lønnes nok å gå til neste biltilsyn hvis du ikke får godkjent, det er store forskjeller på kontollører som det blir nevnt tidt, alta trafikkstasjon må være den mest sæmate stasjon, æ va der å skulle godkjenne ORIGINAL kufanger på pajeroen å det var satt av en halv time til det å kan love han brukte alle 30min selv om jeg hadde papirer å det endte med at han godkjente på skjønn, helvetes nepe-viktigpikk: bråk : , kommer aldri til å bruke dem mere(man skal straffes for å være seriøs): dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var og godkjente senkesettet (KW Variant 2) mitt på Nordfjordeid.. måtte løfte bilen inn på grava deres for å se om den gjekk inn på , og det gjor den ikke..

Fyren som skulle godkjenne det la 2 stk 4" planka som jeg kunne kjøre oppå for at jeg skulle kommme meg på grava.

Fekk bilen innpå akkurat, løftet den opp med luftjekk de hadde og han satte igang med og lese av på senkesettet..

Han klarte og lese av fremme og der stemte det overens, men bake hadde han ikke kjangs og lese av så han sa at han reknet med at det stemte , så var det godkjendt ;) Og bakkeklaringen fra bærende var ca 5 cm.. om den var so mye i det hele...

Det var 7.5x17" RS4 II felga med 225/45/17 dekk på.. Nå har jeg Brock B1 8.5x17 Med 205/40/17 dekk på.. og bakkeklaring ca 3 cm:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var og godkjente senkesettet (KW Variant 2) mitt på Nordfjordeid.. måtte løfte bilen inn på grava deres for å se om den gjekk inn på , og det gjor den ikke..

Fyren som skulle godkjenne det la 2 stk 4" planka som jeg kunne kjøre oppå for at jeg skulle kommme meg på grava.

Fekk bilen innpå akkurat, løftet den opp med luftjekk de hadde og han satte igang med og lese av på senkesettet..

Han klarte og lese av fremme og der stemte det overens, men bake hadde han ikke kjangs og lese av så han sa at han reknet med at det stemte , så var det godkjendt ;) Og bakkeklaringen fra bærende var ca 5 cm.. om den var so mye i det hele...

Det var 7.5x17" RS4 II felga med 225/45/17 dekk på.. Nå har jeg Brock B1 8.5x17 Med 205/40/17 dekk på.. og bakkeklaring ca 3 cm:D

 

Ok dette ble godkjent? :P Da bør vel 9 - 10 cm bakke klaring gå bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.