RS2 clutchutløyser problem

Anbefalte innlegg

Under litt aktiv kjøring ble det pluttselig slutt, da jeg skulle legge inn 4 gir var det tilnærmet ingen clutch virkning lenger. Etter litt fundering over problemet samt litt skruing har jeg ikke kommet noe nærmere en løsning. Det er ca 50% clutch virkning, bilen vil fortsatt fremover når pedalen er i bunn, jeg får den heller ikke i gir når jeg står i stille.

 

Noen som har hvert bort i problemet tildligere, eller lignende. HJELP FOR POKKER!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd ut slaven og sjekket den? Var jo en her inne som skrudde ned hele kassen akkurat, og fant ut at det var staget på den den som var kaputt.... Værdt å sjekke før du river kassen av jaffal:)

 

Synd å høre forresten, må kjøre fint veit du:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok en laaaaaaaaaaaaaaaang dag i garasjen i morgen etter jobb, og ja, jeg kunne godt tenkt meg å slippe unna med et bøyd stag eller noe.

 

Signing off for the night.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd ut slaven og sjekket den? Var jo en her inne som skrudde ned hele kassen akkurat, og fant ut at det var staget på den den som var kaputt.... Værdt å sjekke før du river kassen av jaffal:)

 

Synd å høre forresten, må kjøre fint veit du:)

 

Noen som har en fremgangs måte på å ta ut slave sylinderen, jeg er på verkstedet nå, så om noen har et svar ASAP hadde det hvert glimrende

Her skal det skrues!

 

Eventuelt er jeg på tlf 99728405

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet lokaliser, tuppen på stempelet til slavesylinderen var ødelagt, kjekt at en liten plastikk dings jævel kan lage slike problemer.

 

Får en overhalingsett til disse, eller må jeg kjøpe ny sylinder, noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du får den med i overhalings settet., er vel bare pakkninger.Og det pakningsettet passer ikke, det har jeg prøvd.

Du kan jo høre med de på vestpak på forus om de kan dreie en til deg. Jeg fikk de til å dreie den gummi pakkningen på stempelet til meg klokka 1500 på en fredag, og det fiksa de på strak hånd. KJempe service, og jeg slapp å bruke 1500 kr på ny slave sylinder.Tror jeg betalte 150 kr jeg, og da monterte de pakkningen på stempelet for meg også! Det anbefaler jeg deg å gjør! Så du hadde ringt forresten, var ute en tur da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har en spreng skisse over slavesylinderen til rs2`n. Må bare se om jeg har fått med meg alt av deler ut av kassen etc.

 

På forhand takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så mye inne den .. sitter en stang med den plast tuppen også er den en O-ring og en type sprengskive. også gummimuffe utenpå da ,,.+ ei lita fjør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro at bilen var på veien igjen etter så lang tid, men nei da.

 

Jeg skal måle trykket ut av master sylinderen, dagens spørsmål er da som følger:

 

Hva trykk skal denne levere, og hva tåler slave sylinderen av trykk før den gir seg?

 

Alle svar mottas med takk, og som alltid er tid en faktor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter gårsdagens økt sitter jeg igjen med følgende.

Clutch`n løser ut på ca 50bar (utført med handpumpe)

Master sylinder leverer mer en 50 bar (da hoppa min provosoriske slange av), men løser fortsatt ikke ut clutch`n?

 

Blir ikke klok av dette her jeg, neste trinn blir vel å skru master i småbiter, med overføringer etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann, sliter med d samme jeg, eller nesten d samme.. har nå bytta master, slave og lamell, fungerer fremdeles ikke! ble pedalen din lettere når dette skjedde? klarte å få min clutch til å slure når jeg holdt den på bremsen å ga gass mens bilen var i gir og på bukken.. dette er en sinter clutch så d er tydelig at den ikke letter 100% på trykkplata.. hvis du finner ut av prblemet hadde d vært flott, har skrudd i 1 mnd uten forbedring, hehe.. holder også til i stavanger området!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann, sliter med d samme jeg, eller nesten d samme.. har nå bytta master, slave og lamell, fungerer fremdeles ikke! ble pedalen din lettere når dette skjedde? klarte å få min clutch til å slure når jeg holdt den på bremsen å ga gass mens bilen var i gir og på bukken.. dette er en sinter clutch så d er tydelig at den ikke letter 100% på trykkplata.. hvis du finner ut av prblemet hadde d vært flott, har skrudd i 1 mnd uten forbedring, hehe.. holder også til i stavanger området!

 

Pedalen min ble ikke lettere da det skjedde, men ble noe lettere etter jeg byttet ut slangen\røret mellom master og slave, røret var noe flatklemt.

 

Om du skulle ha behov for det, har jegt "test utstyret" mitt liggende. Da kan du i hvertfall få sjekket hvilken ende problemet ligger i.

 

Kom din skade over tid, eller skjedde det plutselig under kjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skjedde egentlig ganske plutselig, starta opp bilen, så var den litt treig å få i gir, så ble den plutselig helt umulig å få i gir.. pedalen ble lett.. men nå har alt det jeg bytta vært gåent også, master sylindern var dårlig, for når jeg holdt pedalen inne lenge så ble den til slutt hengende fast i gulvet, dette skjedde da kun når motorn ikke var igang.. så den blei bytta, så oppdaga jeg at den plastuppen på slaven var gåen, å bytta så den.. så tok vi ned girkassa for andre gang, å da oppdaga jeg at en nagle hadde løsna frå lamellen. satta på sinter lamell å smekka alt sammen igjen. men fungerer fremdeles ikke.. er egentlig usikker på hva som egentlig forårsaka problemet mitt, med tanke på at alt har vært en smule ødelagt.. å det er jo enda mere frustrerende at det ikke fungerer etter alt jeg har bytta! hva slags test utstyr er d du har laga deg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måle utstyr som består av manometer, slanger, hurtig koblinger og pumpe, slik at en kan kjøre clutch`n manuelt, samt måle trykk ut av master

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut hva som feiler bilen din da? vil gjerne låne utstyret hvis jeg ikke får d til idag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut master sylinder i går, skal teste den idag, så får vi se.

 

Bare å låne utstyret, men jeg må ha hand pumpa tilbake samme kveld, siden den er jobben sin, og blir brukt hver dag.

 

Du kan nå meg på 99728405.

 

Jeg begynner dagens verksted økt ca kl 16.

 

Hvilken stand er den gamle master sylinderen din i, om jeg eventuelt kunne prøvd med den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bytta kun innmaten i min sylinder, så jeg har ikke en ekstra, men hvis jeg ikke får det til i kveld så kan du få låne min. men har en mistanke om at d er den som ikke ble helt god etter overhalinga.. skal prøve å få lufta systemet skikkelig idag, så jeg trenger ikke låne test utstyret ditt enda. gi beskjed hvis du finner ut hva d er som feiler din da! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå trykk testa sylinderen, virker helt grei, men skal ta den i deler for det. Men jeg får ikke skrudd ut låsinga i enden, hva brukte du av verktøy for å demontere denne, og har du det liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spesial verktøy i form av skrujern og hammer, å en del crc.. : smil : slo forsiktig i sporet så løsna d til slutt.. hvor er d du står med bilen å jobber?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen står i stavanger sentrum, der noen venner av meg leier en garasje\verksted, har blitt endel jobbing med div deler på forus der jeg jobber også.

 

Neste på listen blir nå og måle arbeidstrykket til master sylinderen, må bare på jobb og presse noen slanger først.

 

Hvordan ligger du ann med din bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle jo lufte clutchn, men han karen jeg skulle ha til å lsepe meg kunne ikke.. : mad : så jeg må vente til imorgen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

master sylindern min er nok i god stand den, er bare jeg som har rota til litt når jeg skulle montere den nye sinter lamellen.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer bilen din som den skal nå da eller?

 

Ser ut som for min del at jeg må ned med kassen igjen, med all skruing og løfting som det medfører. Det ser ut som master, slave og rør er som de skal være, så da blir det ny clutch og trykkplate på meg tenker jeg.

 

Begynner å bli skikkelig lei dette nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet godt hvordan d føles, har holdt på over en mnd med å få fiksa alt på min.. : bh : kunne selvfølgelig jobba litt mer effektivt, men d tar jo tid uansett! får håpe trykkplata di ikke har strøke med, min klarte seg fint den enda naglen hadde løsna fra lamellen, akkurat dette må være en svakhet på org clutchen, for jeg vet om flere som har opplevd akkurat dette.. trenger du litt skru hjelp kan du jo si fra, så kanskje jeg kan hjelpe! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kassen nede igjen, og etter nærmere inspeksjon viser det seg at trykkplata har gått heden, var en defekt ring rundt "naglene" som overfører kreftene i fra fjær kransen til ytterdelen, slik at det blir skeivtrekk på hele greia. Det er iallefall dagens teori.

 

Skulle fått ny clutch og plate i går, men har ikke sett noe til dette enda, krysser fingrene om at den ligger klar på posten idag.

 

Ps. har nå hvert uten bil siden slutten av august, så de værste abstinensene har gitt seg nå, men jeg sliter med ufrivillige rykkninger i høyre foten til tider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.