VAG og dørlåsene (som fryser)

Anbefalte innlegg

Hva er det med VAG og deres dørlåser etter 1990.

 

Har nå hatt 2 Audi C4, 2 caddyer 99 og 01, og nå en allroad, og samtlige av bilene har en eller jæv*** mange ganger fryst slik at døra ikke låser når jeg lukker den.

I tilegg til dette hender det også at når man står ute i -10 eller -15 så kommer man ikke engang inn i bilen da dørlåsene er frosset. Og siden jeg stortsett har hatt varebiler, har jeg heller ikke så mange alternative dører å gå inn, spesiellt når bilen står intill veggen i garasjen (blikkgarasje med samme temperatur som ute).

 

Tyskerne gikk på en kjempesmell når de prøvde å innvadere russland under krigen, og har tydligvis forsatt ikke forstått at andre land har lavere temperaturer enn -5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde litt problemer med dette på den eldste Audien jeg hadde (85'), der hadde jeg bare i en hel boks med låseolje i dørlåsen og problemet kom aldri mer tilbake.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2000 seat og dørene mine fryser hele tiden..

 

problemet er at det ikke er pakningen eller selve låsen..

 

Når jeg trekker ut dørhåndtaket er det ikke noe motstand i det og det tar ikke døren ut av låsen.. Virker som om problemet kommer om det er mindre enn 8minus ute....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2000 seat og dørene mine fryser hele tiden..

 

problemet er at det ikke er pakningen eller selve låsen..

 

Når jeg trekker ut dørhåndtaket er det ikke noe motstand i det og det tar ikke døren ut av låsen.. Virker som om problemet kommer om det er mindre enn 8minus ute....

 

må ut med låsekassa,rengjøres,smøres opp og modifiseres med en liten skrue..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ut med låsekassa,rengjøres,smøres opp og modifiseres med en liten skrue..

 

noen beskrivelse av fremgangsmåten noen sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem med min. Prøvde først med å sprute smøring i løsekassa uten resultat. Men trykkluft gjorde susen. Blåste en stund men skikkelig trykkluft trøkk. Det tøyt ut gammelt fett og annet griseri. Smørte opp igjen med no guffe på boks. VIPPS. Alt ok. Ihvertfall verdt ett forsøk. Lett og nesten gratis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha bilen i grasje, ikke skjedd siden på min, selv om jeg vasker bilen i kuldegrader:)

 

på den forrige passaten jeg hadde renset jeg låsekassa og "utsiden" av låse sylinderen på håndtaket med forgasserrens. ble bra den også etter det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo ikke alle som har tilgang på en garasje da, men det å rengjøre og kjøre på med ny låsolje har jeg erfaring med at funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette må modifiseres med en skrue.. har jobbet ¨med seat ibiza der dette problemet var ganske stort... leon hadde vel og merke ikke problemet.. .har ikke noen bilde av dette på nåværende tidspunkt... men det du må gjøre er å...:

inni låsekassa er det et avlangt hull som ikke skulle vært avlangt... og der kan man sette en liten skrue så det blir tightere

er vanskelig å forklare.. hvis jeg får tak i en dørlås så skal jeg ta bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har jeg også. Har hatt nærmere 20 vag og alle har hatt problemet.

Noen ganger får man ikke inn nøkkelen, andre ganger skjer det ikke noe om man trekker i håndtaket. og noen ganger får man ikke smekket døren. Skikkelig dårlig konstruksjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker ofte bilen i minus 5 eller lavere. Bare å gi på med White Grease i låsene så er det inget problem..

Men på min 93 S4 måtte jeg smøre selve wiren til håndtaket slik at jeg i det hele tatt fikk komme inn... Originalojen inneholdt mye vann....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve å få lagt ut bilde etterpå,tok et bilde på jobb i dag,litt dårlig,men håper det kan illustrere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker ofte bilen i minus 5 eller lavere. Bare å gi på med White Grease i låsene så er det inget problem..

Men på min 93 S4 måtte jeg smøre selve wiren til håndtaket slik at jeg i det hele tatt fikk komme inn... Originalojen inneholdt mye vann....

 

Hvordan får du white grease in i selve låsemekanismen? må du demontere? og hvor får du kjøpt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel denne han mener?

 

Verksteder skaffer sånt gjennom Wurth tror jeg. Hvis du kjenner noen på ett verksted kan du sikkert få kjøpt en slik.

 

50071.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på min. Førerdøra på A6'en går ikke å åpne når det er kaldt, venstre bakdør går ikke å lukke, høyre bakdør går ikke å åpne, bare passasjerdøren som funker noenlunde bra.

 

På bilen til faren min ('92 Audi 100) tok jeg ut alle låsekassene, gjorde rent med forgasserrens og White Spirit og smurte opp igjen med nytt fett. Her har alle dører funket helt prikkfritt, selv ved vask i mange minusgrader, alltid siden og det er 4 år siden nå..

 

Skal gjøre det samme på min til våren også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt dårlig bilde

Bilde108.jpg

se midt i nedkant av bildet,hvor skruen er satt i /skrudd igjennom plastarmen og islidesporet i metallet under,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryser i hytt og revolver på golfen til brodern også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel denne han mener?

 

Verksteder skaffer sånt gjennom Wurth tror jeg. Hvis du kjenner noen på ett verksted kan du sikkert få kjøpt en slik.

 

50071.jpg

 

Kan shoppes på http://www.frimann.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt masse snadder smøremidler derfra :) Håper jeg får åpnet dørene litt lettere fremover da :)

 

Er det ikke leddene på stagene inni døra som fryser og av og til : klø : Forskjellige "reaksjoner" på dørene etter hvor frosne de er virker det som!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker White grease rett i låsen, som låsolje.

Bare at den fungerer og holder så mye lengre...

 

Den jeg har er av et annet merke, kjøpt på BilXtra.

Den brukte jeg og da jeg tok av dørtrekket og smurte opp innvendig på S4.

Har ikke trengt dette enda på S6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg er ny med vw og har siden jeg kjøpte den hatt problemer med dørene hver eneste gang det fryser på.

 

Først prøvde jeg med silikonspray, men det hjalp ikke.

Så prøvde jeg med teflonspray, men den frøys bare.

Så prøvde jeg med våpen olje, men det hjalp ikke.

 

Så, i dag prøvde jeg denne (Lithiumfett på sprayboks):

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=633&iItemId=82840

 

Sprayet inn masse i dørlåsen tidligere i dag, og nå i kveld var jeg nettopp ute å testet på passaten. Dørene åpnes helt fint for første gang i kulde, og de gikk igjen uten problemer i -8

 

Sprayen er god for -18°C står det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.