Anbefalte innlegg

Min mening er nei, du MÅ ikke. Det finnes så mange fine avfettinger på markedet at behovet begrenser seg snart bare til taket på bilen. Der Bør du gå over med clay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening er nei, du MÅ ikke. Det finnes så mange fine avfettinger på markedet at behovet begrenser seg snart bare til taket på bilen. Der Bør du gå over med clay.

 

Taket faktisk, da trodde jeg bak skjermer og paneler langt ned var mer utsatt. Men takk for tips :)

 

Siden clay verken er dyrt eller tidkrevende kommer jeg nok til å bruke det. Tips til hvilken type blir satt stor pris på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taket ja. Ikke pga. nupper, men trafikkfilm og generell dritt, som vil påvirke poleringsjobben, samt levetiden på paden.

Du sier jo selv at nuppene er borte, så det tok jeg som en selvfølge :P

Merke clay får noen andre foreslå, da jeg blir inhabil, og risikerer å få prikk for reklame :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en løvblåser for å tørke bilen etter håndvask? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp enn på jula koster nesten ingenting hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vil ha noe som duger. Og går på batteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke mircofiber klut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke tørket under lister osv med den. Fort gjort at det begynner å renne et eller annet sted etter man TROR man er ferdig og begynner å kjøre. Dessuten er det fort gjort å lage riper med mikrofiberkluten, ser for meg at det er genialt å blåse bilen tør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God microfiber lager ikke mye riper om bilen er riktig vasket og helt ren. Litt swirls får man jo etterhvert men man polerer vel iallefall én gang i året.

 

Jeg vil anbefale denne støvsugeren fra Nilfisk, den har et enormt brukspotensiale og er fin å ha i garasjen. I tillegg til våtrens etc så kan den blåse luft, passer utmerket til å få vann ut av speil, lister osv :)

 

Et så godt produkt til den prisen kaller jeg gratis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var fin. Er den så effektiv at du KAN tørke hele bilen om du vil? Hehe :P Ser på detailersclub at flere der bruker å blåse bilen sin tør, så er nok ikke bare jeg som er keen på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok, men det tar nok en stund. Om du absolutt vil blåse bilen tørr, og gjøre det relativt hurtig ville jeg gått for trykkluft tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går også an, men finnes visst løvblåsere som egner seg utmerket også. Får se å finne riktig type :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er best/anbefalt til vask av dekk? Blir fort litt brune og trenger en god dedikert såpe til gummien.

 

Surfex HD og en dekkbørste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD blandet 1:3 og ein litt stiv børste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD blandet 1:3 og ein litt stiv børste.

 

Supert, da blir det med på bestillingen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Akkurat kjøpt en 2011 Q5, og tenkte å ta en motorvask.

På min forrige bil koplet jeg alltid fra batteriet ved motorvask, men dette lar seg jo ikke gjøre på en Q5 uten at man må programmere "hjernen" etterpå før man igjen kan bruke bilen.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk til dynamo, å plasser du eller er tvilsom til. Spyl med moderat trykk fra litt avstand å ikke direkte på utsatte plasser.

 

Har aldri hatt noe krøll etter en motorvask. Men dekk til utsatte plasser å start opp bilen etter vasken å la den gå seg varm på tomgang så skal det nok gå godt skal du se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å dekke til det jeg er i tvil med og tar det for hånd senere, og unngår høytrykkspyler i hele motorrommet, men holder meg til hageslange trykk der. Bruker en fin børste der møkka sitter ekstra godt før jeg spyler av. Går over til slutt med f. eks. Scholl Boost eller annen plastfornyer som tåler varme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest at høytrykk er anbefalt pga da er det mer trykket enn vannet som jør jobben som igjen gjør at det blir mindre vann i motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar bare en god bit alufolie over batteriet, så går det bra.. :D (NB! For de som ikke tog'an, dette var bare tull!)

 

Spøk til side, jeg har aldri tatt av batteri eller dekket til noe, men spyler ikke direkte inn i dynamo eller 'åpninger' eller der det kun er værtetning som rundt toppdeksel og plugghull. Har aldri hatt problemer med det. Jeg bruker AutoGlym 'Vinyl and rubber care' etterpå, bare å spraye lett over våt motor og se det fantastiske resultatet når alt er tørt! :)

Pass også på å ikke spyle rett på lyktene, føler de har blitt verre og verre sånn kondensmessig over årene! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.