TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Model 3 "sluppet". Hvem tør å innrømme at de er fristet til å reservere? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Model 3 "sluppet". Hvem tør å innrømme at de er fristet til å reservere? ;)

 

Reservert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke du bestille en eller flere, da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Model 3 "sluppet". Hvem tør å innrømme at de er fristet til å reservere? ;)

Reservert.

Var også ute og testa P90D og det var eigentleg ein ok bil.

Ludicrous-mode var rett og slett ludicrous.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vel komme med en innrømmelse jeg også da: Har også reservert Model 3.

VAG har nå ut neste år på seg med å komme opp med et bedre elbil alternativ... :)

 

Jeg er ikke helt fornøyd med den lille bakluke/bagasjeromsåpningen på M3, men det blir muligens forbedringer der:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luka er største minuset med Model ☰ slik eg ser det. Rattet er bekrefta at blir annleis og det blir kanskje ei form for headup display i ruta. Trur det blir veldig bra☺. Synd det er vinter og vår (x antall gongar) før ein kan forvente leveranse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke helt fornøyd med den lille bakluke/bagasjeromsåpningen på M3, men det blir muligens forbedringer der:

 

Må si det frister veldig å reservere en Model 3, men baklukeåpningen er rett og slett ikke bra. På kanten til dealbreaker for min del.

Også spent på hvor "tysk" utstyrslista blir tilslutt for å kunne annonsere bilen fra USD 35k. Noen som tør spå dollarprognosen i Q4 2017? :)

 

yku12dnqdpzbsxyfaflv.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på nippet til å reservere men tror jeg satser på noe annet i stedet.

 

Lurer litt på når vi i Norge får Model 3, Tesla har en årsproduksjon på 50.000 biler per i dag og de har fått reservasjoner på mellom 250.000 og 300.000 biler og utrullingen begynner vel på vestkysten av US og går østover. Så når bilen kommer til Norge er vel en X-factor. Noen av dere som har reservert som har lest dere opp på leveringstid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt en jeg også. Skal kalle den for min lille M3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.............eller ikke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein flott blir det i alle fall:).

 

https://youtu.be/-S_NUOt1HHQ

 

Men eg er meir og meir skeptisk til kva leveringstida blir. Tvilar bå Tesla er klare til å dekke etterspurnaden med det første.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "luka" er forholdsvis liten, men det er viktig å huske at Model 3 er en sedan, selv om den ser veldig coupe ut i formen. Dermed blir det et bagasjeromslokk, og ikke en luke. Noe man har valgt for å slippe en diger bjelke for å stive av chassis, og dermed strengt tatt ikke ville fått plass til hodene til de som sitter bak. Model S har en slik bjelke, og den ødelegger takhøyden en del på en bil som er betraktelig større en Model 3. Med det sagt. Ideelt sett hadde jeg ønsket med større "luke", men Model 3 blir i så fall bil nr. 2 for oss så jeg reserverte en likevel. Den er tross alt ikke mindre praktisk en fruens nåværende up!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

325 tusen reservasjoner så langt, til (iallfall) $1000stk = 325 millioner dollar inn allerede, halvannet år før bilen kommer på veien :)

 

Og tror neppe det er sånn at alle amerikanere som har reservert, får bilene sine før de begynner å levere til andre markeder. Produksjonen blir nok fordelt etter markedsandel. Norge ligger jo høyt der allerede. Når Model S ble sluppet, så fantes det jo inget globalt Tesla nettverk. Det var jo Ferdinand Motor i Bergen som sto for (privat)importen da, av USA-spec biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2018 Model S 75d bestilling ligger klar. Depositum betalt. 4 dager på meg å bestemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hva blei det til? :)

Delivery:

December / start of january :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiden går for sakte...... Levering i desember. Forhåpentligvis :)

Rød multicoat lakk. 4 lag lakk og 6 lag klarlakk. Rød fargen er hele tiden i forandring, så ikke lik fra f.eks 2016 model.

Nye seter foran/bak, performance carbon spoiler

glasstak/soltak med takstativ fester

Bilstein luftfjører fra MB S-klasse er standard.

19" Nokian piggfri vinter

19 slipstream felger sommer

Ny software oppgradering fra 22.juli på alle 75D

4x4 450hk og 0-100 på 4,4 sek.

Premium pakke med største stereo spesielt innstilt for en ultra stille Tesla kabin, vinterpakke og Hepa luftfilter system.

380km reel rekkevidde

490km målt i NEDC

 

 

 

Skal hentes på Tesla center Brumundal.

 

Det gledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går selv å vurderer 90D for tiden, faceliften er 100 ganger penere enn første generasjon. Men det er mye penger for en bil man kjøper for å spare penger. Men når man ønsker plass, rekkevidde og 4x4 er det liksom ikke så mye å velge i enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye 75D går som 90D.

Siden 90D har gått ut av produksjon, så er det kun 75 og 100 batterier igjen.

90D har ca 5-6 mil lenger rekkevidde en 75D.

Og 8000,- i kompis rabatt og fri lading ut måneden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I stand corrected - det var naturligvis 100D jeg mente :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I stand corrected - det var naturligvis 100D jeg mente :)

 

Ja, det er virkelig en herlig bil. Fy søren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går selv å vurderer 90D for tiden, faceliften er 100 ganger penere enn første generasjon. Men det er mye penger for en bil man kjøper for å spare penger. Men når man ønsker plass, rekkevidde og 4x4 er det liksom ikke så mye å velge i enda.

 

Si ifra om du trenger referal kode for gratis superlading og 8000,- avslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.